Pedal box - zlepšení reakce plynu s možností regulace - OPEL
Malá chytrá jednotka pro regulaci rychlosti reakce plynu. Pedal box se stal naprostou provozní nutností u velké části vozidel vyráběných v posledních letech a je funkčním lékem pro odstranění pomalé a často až nebezpečné prodlevy při rozjezdech, ale i při předjíždění (typicky u automatické převodovky). U ostatních vozidel, kde prodleva není tak výrazným provozním problémem, přesto Pedal box ocení všichni řidičští nadšenci a to díky vylepšení charakteru vozu, pocitově vyššímu výkonu a reálně zlepšené akceleraci. Vaše vozidlo se stane mnohem zábavnější a hbitější. To se týká jak běžných motorizací, tak i nejsportovnějších modelů. Přesnou odezvu plynu si sami vyberete díky možnosti regulace ve velkém rozsahu. Nastavení zůstává zachováno i pro opětovný start vozidla. Pedal box přináší výrazné vylepšení i u vozidel, kde lze regulovat rychlost reakce plynu přepínáním režimů přes palubní počítač (tedy většiny nových vozů). S Pedal boxem získáte ale větší rozsah a nezávislost nastavení na palubních režimech. Pedal box se snadno a rychle připojuje ke snímači polohy plynového pedálu.
Kategorie: | PRODUKTY |
---|
Elektronický plyn – vysvětlení funkce a pomalé reakce plynu:
- Všechna dnes vyráběná vozidla používají výhradně elektronický plyn. To znamená, že byste již marně hledali pod pedálem lanko vedoucí do motorového prostoru. Místo něj je zde snímač polohy pedálu a ten pak "říká řídící jednotce" jak moc a jak rychle má reálně přidat plyn. Ta sice přidává zhruba tak, jak si přejete, ale rychlost této odezvy je záměrně upravena. Tím vzniká často nepříjemná prodleva mezi okamžikem zmáčknutí plynu a reálným zrychlením vozidla.
- To může být v praxi u celé řady vozidel až nebezpečné (křižovatky nebo předjíždění) a pro dynamicky orientovanější řidiče nesnesitelné chování. Zapomeňte na chybné vysvětlování novinářů, Youtuberů a často i prodejců o spojitosti s turbodmychadlem. To již více jak 10 let neplatí.
- Od roku 2019 se tento problém týká nadpoloviční většiny vyráběných nových vozidel, u některých značek je tento projev extrémní a může totálně zkazit dojem a charakter jinak skvělého vozu. Proč tomu tak je, se můžete dočíst dále. Koho nezajímají příčiny, tomu stačí vědět, že náš Pedal box od německého DTE Systems je lék, který od nás už nakupují desítky značkových dealerů v ČR i SK od Audi, přes Škodu až po VW.
Pomalá a tupá reakce plynu - od roku 2019 plošná nemoc:
- Pokud si kladete logickou otázku, proč by si automobilky samy znehodnocovaly svoje produkty a záměrně si komplikovaly život, tak odpověď je trochu zamotanější. Vše má souvislost s odlišným způsobem měření reálné spotřeby paliva při nových homologačních testech vozidel a tedy i množství C02 - což je neškodný plyn, který je třeba v každé lahvi s minerálkou, ale otepluje planetu.
- Při těchto reálných testech v provozu (tzv. RDE test, dříve jen na válcové zkušebně) došlo ale logicky k přirozenému papírovému nárůstu spotřeby paliva všem modelům. Normálně by šlo jen o číslo v technickém průkazu, kdy zákazník by neřešil 7,5l versus 7,8l spotřeby, ale taková drobná papírová změna spotřeby paliva v řádu desetin litru znamená třeba 10g C02 navíc a to pro automobilku znamená pokutu 950 EUR do fondu EU. Za jedno auto (platí se totiž 95 EUR za každý gram nad stanovený limit). Tedy v celkové produkci automobilek jde o naprosto gigantické částky.
- Tím se vracíme na začátek. Snadným řešením, jak se vyhnout takovým nesmyslným pokutám se pak nabízí softwarově zpomalit a otupět reakci na sešlápnutí plynu, což se v praxi promítne do letargického zrychlování, pomalejšího řazení automatické převodovky a držení vyšších rychlostních stupňů. To pak v celém testovacím homologačním cyklu dokáže potřebné desetiny ušetřit. Vedlejším efektem je pak právě řidičsky otravné chování, tupé reakce atd., ale v dnešním světě je to pro automobilky menší zlo, než platit nesmyslné pokuty. Automobilky za to nemůžou, jen se musely přizpůsobit tomuto tlaku na růst nákladů nebo ještě více zdražit svoje vozy. I proto se tato situace například u sportovněji profilovaných značek neprojevila tolik, protože vyšší náklady absorbovaly a vozidla ponechaly bez této softwarové degradace a zkrátka je zdražili více než ostatní. Pro nás je ale podstatné, že lék - PEDAL BOX - na tuto otravnou nemoc existuje úplně pro všechna vozidla se spalovacím motorem, ale I pro Mild-Hybridy.
Zcela bezpečné - bez vlivu na emise, záruku, motor, převodovku:
Po montáži nemusíte mít žádnou obavu o vaše vozidlo ani tovární záruku. V principu jde pouze o modulaci signálu polohy plynu, kdy Pedal box vlastně řídící jednotce „říká“, že jste přidali o něco dříve a rychleji, než tomu ve skutečnosti bylo, a to ve svém důsledku ovlivňuje i řazení automatické převodovky (vše si sami řídící jednotka vozidla). Je to tedy v principu zcela bezpečné a bezproblémové řešení, absolutně nijak nesouvisí se samotným motorem a pouze a jen se snímačem polohy pedály plynu. Na stejném principu fungují vlastně i palubní režimy, pokud je ve vozidle máte. Neexistují žádné mínusy. Jen plusy a zvýšená aktivní bezpečnost, kdy se vyhnete zbytečným stresovým situacím. Rovněž žádných vyšších emisí (řeč je o skutečných měřených emisích) se bát nemusíte, pouze vám může narůst spotřeba paliva o téměř neměřitelné hodnoty. Svému vozidlu nemůžete nijak ublížit, jen řízení vás začne zase bavit.Ovládání a montáž Pedal boxu / Pedal boxu+ s App:
- Pedal box Vám po zapojení a rychlé kalibraci umožňuje výběr ze 3 režimů (CITY – SPORT – SPORT+) nebo přepnout do režimu VYPNUTO. Vše je indikováno 4 různými barvami diody.
- Případně, pokud by se Vám líbila ostrost reakce plynu, někde „napůl cesty“, je možno nastavení měnit i v 6 menších krocích v rámci každého režimu pomocí tlačítek PLUS a MÍNUS – fyzicky a / nebo v aplikaci u App verze. Celkem tedy existuje až 21 poloh a poloha Vypnuto. Vybere si tak každý řidič. Nastavení zůstává samozřejmě uloženo pro další jízdu. Ať již řídíte po městě, na okresce, na okruhu, na sněhu nebo s vozem jede vaše drahá polovička vždy jedním nebo dvěma stisky (kliknutím) můžete nastavení změnit.
- Samotnou montáž zvládne skoro každý, u většiny vozidel do 10-15 minut. Jde pouze o přepojení snímače pedálu plynu – viz video.
- Pokud chcete mít možnost měnit nastavení i přes mobil, je potřeba pořídit dražší „Pedal box+ s App“. Díky tomu lze Pedal box fyzicky umístit na skryté místo pod volant, pod palubní desku apod. a nemusí tak být v interiéru vůbec vidět. Mobilní ovládání je funkce navíc díky integrovanému Bluetooth modulu, fyzická tlačítka jsou i zde pro případnou potřebu klasického ovládání.
- Snímač pedálu plynu je většinou identický v rámci dané automobilky nebo příbuzných modelových řad, takže v případě věrnosti značce Vám stačí Pedal box jen přepojit do nového vozidla.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.